Koop niets bij Fotogoed B.V. Krijg je spijt van.
Ik heb dat helaas wel gedaan. Ik heb namelijk fotoboeken besteld als onderdeel van de cadeaus voor mijn ouders, die 50 jaar getrouwd zijn. Het verhaal is langer, maar ik kort het iets in. De eerste zending had op iedere pagina zwarte strepjes De achterkant was een beetje streperig, maar niet opvallend. Verder was iedere foto te geel. Foutje in het productieproces. Kan gebeuren. Kosteloos opnieuw gemaakt. Bij de tweede zending waren de zwarte streepjes weg. De achterkant was ineens heel streperig en nog steeds was iedere foto te geel.
Er lijkt bij fotogoed geen kwaliteitscontrole te zijn en de klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Mijns inziens verliep de communicatie zeer onprofessioneel.
Een review dat ik heb geplaatst viel namelijk niet goed. Fotogoed wilde daardoor zelfs éénzijdig de overeenkomst ontbinden. Het zoeken naar een oplossing had volgens Fotogoed geen "nut" meer. Dat zegt toch iets over Fotogoed?
Omdat ik er met Fotogoed niet uit kon komen heb ik een klacht ingediend bij Stichting Webshop Keurmerk. Deze stichting is er namelijk voor om dit soort problemen te helpen oplossen. De klant is tenslotte koning, toch? Niet dus.
Het handelen van Fotogoed laat duidelijk te wensen over, maar Webshop Keurmerk hoor je er niet over.
Ik moest foto's maken en opsturen naar Webshop Keurmerk. "Ik heb de foto's bekeken die u mij heeft gestuurd en kan mij niet vinden in uw stelling dat de kaften streperig zijn, of de foto's te geel."
Iedereen die de boeken heeft gezien zei iets over dat het toch wel wat geel was allemaal.
Fotogoed was bereid om de inhoud van de tweede zending in de kaften van de eerste zending te plaatsen. Fotogoed erkende dus wel de streperigheid. Webshop Keurmerk niet.
Fotogoed blijkt slechte kwaliteit te leveren. Webshop Keurmerk blijkt waardeloos te zijn. Op hulp van hun kant hoef je als consument niet te rekenen.
Zeer teleurstellend allemaal.
Blijf uit de buurt van Fotogoed en zorg dat je Webshop Keurmerk nooit nodig hebt.
Deel mijn ervaring aub met anderen waarvan je weet dat ze op zoek zijn naar een fotoboek.
Het kan natuurlijk allemaal vlekkeloos verlopen, maar helaas is dat in mijn geval niet gebeurd. Sterker nog, Fotogoed heeft geprobeerd me onder druk te zetten en door Webshop Keurmerk voel ik me in de steek gelaten.
Deze hele situatie heeft veel tijd en energie gekost en een hoop verbazing en frustratie opgeleverd.
Zo jammer dit.
Zwakke punten
Kwaliteit, klantvriendelijkheid en communicatie.
Bezoek Fotogoed Reviews over Fotogoed
In reactie op de review van Jan Polet
Er is uitgebreid gecommuniceerd met Dhr Polet er zijn allerlei oplossingen aangeboden, maar Dhr Polet weigert hieraan mee te werken. In dit uitzonderlijke geval is zelfs aangeboden dat Dhr. Polet na terugzending van de order (op onze kosten) al zijn betaalde kosten terugestort zou krijgen. Merkwaardig genoeg en naar onze mening veelzeggend gezien zijn reacties, is dit aanbod geweigerd! Kortom alle service is verleend er is een volledige terugbetaling voorgesteld, het gerenomeerde en door de Consumentenbond erkende Webshop Keurmerk heeft dit tot in detail bekeken en ook nog geprobeerd te bemiddelen. Zonder enig effect.
Zonder verder in discussie te gaan op de in onze ogen onterechte laster, is het ons inziens onbegrijpelijk dat er geweigerd wordt de koop ongedaan te maken en na terugzending van de albums alle betaalde kosten terug te betalen.
Bezoek Fotogoed Reviews over Fotogoed